szukaj:
strona główna | e-kartki | encyklopedia cytatów | encyklopedia wierszy | RSS
Encyklopedia autorów

[ A |  B |  C |  D |  E |  F |  G |  H |  I |  J |  K |  L |  Ł |  M |  N |  O |  P |  Q |  R |  S |  Ś |  T |  U |  V |  W |  Z |  Ź |  Ż ]

Cialdini, Robert
Robert Cialdini to wybitny amerykański psycholog społeczny. Doktoryzował się na Uniwersytecie Karoliny Północnej, potem pracował m.in. na słynnym Uniwersytecie Columbia, dziś jest profesorem na Uniwersytecie Stanowym Arizony. Zajmuje się tym, w jaki sposób jedni ludzie wpływają na postępowanie innych. Badania na ten temat prowadził nie tylko w laboratorium. Wielokrotnie sam zatrudniał się u agentów firm ubezpieczeniowych, specjalistów od reklamy, sprzedawców używanych samochodów, sprzedawców-domokrążców i podpatrywał, w jaki sposób urabiają oni swoich klientów. Uzyskane w ten sposób wiadomości powiązał z danymi pochodzącymi z naukowych eksperymentów, a wszystko opisał w książce "Influence. Science and Practice", Harper Collins College Publishers, Inc. 1993 ("Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, tłum. Bogdan Wojciszke). Książka okazała się przebojem wydawniczym w Ameryce, opublikowano ją w 300 tys. egzemplarzy. Doczekała się przekładów na dziewięć języków, w tym arabski i japoński.
Bookmark and Share

© 2004-2010 Kontakt. Wszelkie prawa zastrzeżone Regulamin Zgłoś problem/błąd Poleć nas RSS